Kampen mod de sidste graviditetskilo

 @enmorsperspektiv

 

Under min graviditet tog jeg 23 kg på. Og jeg kan vist roligt konstatere, at de bare ikke forsvinder så let som de kom på! Jeg har derfor trænet 2-3 gange om ugen, de sidste mange måneder, og for 1-2 måneder siden begyndte jeg på “Sense”, et princip udviklet af Suzy Wengel. Efter at have læst bogen “Sense – Slank med fornuft” blev jeg overbevist om, at jeg måtte afprøve den.

Sense princippet går, kort fortalt, ud på følgende: du har 3 spisekasser om dagen, dvs. du må spise 3 gange. For hver spisekasse må du spise 4 håndfulde mad, fordelt således:

Håndfuld 1(+2): Grøntsager

Håndfuld 3: Protein

Håndfuld 4: Frugt eller stivelse

1-3 spsk. fedtstof

Derudover må du spise/drikke 3 dl. mælkeprodukter om dagen.

Min erfaring er at Sense fungerer rigtig godt, især hvis du følger den 100 % eller så tæt på som muligt. Det har jeg været lidt dårlig til, men som regel er morgenmad og frokost i hvert fald altid efter Sense-princippet. Det er ikke altid at jeg følger den ved aftensmaden. Og i de perioder hvor jeg ikke følger den 100 %, men måske kun 60-80%, der taber jeg mig minimalt eller min vægt står stille, men så har jeg også spist noget usundt ved siden af. Men jeg kan i hvert fald anbefale den! Man kan lave de lækreste ting, og der er masser af inspiration at hente på instagram hvis du bruger hashtags som fx #sensemorgen #sensefrokost #senseaften

 

Som i kan se på billedet øverst på siden, så har jeg lavet lækre, sunde muffins til morgenmad idag.

De består af:

2 håndfulde gulerødder (4 stk)

1 håndfuld æg (3 små stk.)

1 håndfuld havregryn (3/4 dl)

En smule salt

Til topping har jeg brugt omkring 2 spsk. Philadelphia og puttet lidt vanillepulver og citronsaft i.

Der bliver 5 muffins, og disse svarer til en hel spisekasse. De skal i ovnen på 180 grader på varmluft i 15 min.

TIP: Man kan putte en spiseskefuld kakaonips i sine muffins. Den eneste grund til, at jeg ikke har gjort det, er at jeg ikke har kunne finde nogle endnu.

 

Jeg håber i er blevet inspireret. Hvis i har lyst til at afprøve Sense vil jeg anbefale at læse bogen “Sense – Slank med fornuft” først, for at få den fulde forståelse af princippet. Der står også et par opskrifter i bogen, og ellers kan jeg anbefale at hente inspiration på instagram, eller købe en af Suzys egne opskriftebøger.

Køb “Sense – Slank med fornuft” her:

https://www.partner-ads.com/dk/klikbanner.php?partnerid=23488&bannerid=40519&htmlurl=http://www.bog-ide.dk/mad,-vin/groenmad,-slankekost/suzy-wengel/sense-slank-med-fornuft/p-322554/#!349713

Køb “Mad med hjerte og fornuft – 44 små og store retter” her:

https://www.partner-ads.com/dk/klikbanner.php?partnerid=23488&bannerid=40519&htmlurl=http://www.bog-ide.dk/mad,-vin/groenmad,-slankekost/suzy-wengel,-mette-madsen/44-smaa-og-store-retter/p-356314/#!356315

 

 

 

 

 

 

GemGem

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *